Synergie – jagen en vissen

Jagen

Zoals aangegeven komt De Contentmakers voort uit Kuipers Marktonderzoek en Marktbewerking. Veel werkzaamheden op het gebied van digitale marketing werden al onder vlag van Kuipers MenM uitgevoerd, maar nu is er voor gekozen om dat te verzelfstandigen in een apart bedrijf.

Kuipers Marktonderzoek en Marktbewerking richt zich op no-nonsense marketing- en verkoopondersteuning voor technische en industriële bedrijven. In het marktonderzoek zijn cijfers en trends belangrijk, maar cruciale strategische informatie vanuit beslissers is onontbeerlijk. Bij marktbewerking gaat het voornamelijk om het aan tafel komen met potentiële klanten. Bij marktonderzoek en marktbewerking is het rechtstreekse contact met beslissers binnen technische bedrijven belangrijk, je moet daar zelf pro-actief mensen en bedrijven benaderen. “Jagen” als je dan een vergelijking moet maken.

Vissen

De aanpak van De Contentmakers is meer te vergelijken met “vissen”. Content wordt “als aas uitgegooid” richting de markt met de hoop dat de “juiste vissen bijten”. Door de juiste onderwerpen en zoektermen te gebruiken wordt het “aas” alleen maar aantrekkelijk voor geïnteresseerde bedrijven. Door dit “jagen” en “vissen” te combineren wordt de kans op opdrachten van de juiste klanten erg vergroot: synergie zoals het hoort.